អ្នកកាន់សាសនាព្រះពុទ្ធនៅ ថៃ ដាក់ញាតិស្នើដករូបចម្លាក់គ្រូកៃកែវ ដោយសារខ្លាចវិញ្ញាណអាក្រក់ចូលសណ្ឋិត

អ្នកកាន់សាសនាព្រះពុទ្ធនៅក្នុងប្រទេសថៃជាច្រើន បានសម្រេចដាក់​លិខិត​ទៅ​ថ្នាក់​គ្រប់គ្រង​សណ្ឋាគារ​រាត្រី​ bazaar ដោយស្នើឲ្យដករូបចម្លាក់គ្រូកៃកែវ (Kru Kai Kaew) ចេញពីបាងកក ដោយសារតែខ្លាចវិញ្ញាណចូលមកសណ្ឋិត នាំហេតុអាក្រក់កើតឡើង។  លោក​បណ្ឌិត Supachai Phongsawat ប្រធានអង្គភាពផ្សព្វផ្សាយសីលធម៌ នាយកដ្ឋានកិច្ចការសាសនា ដើម្បីលើកស្ទួយព្រះពុទ្ធសាសនានិងវប្បធម៌ថៃ តំណាងក្រុមទាំងអស់ បានប្រមូលផ្តុំ​គ្នា​ដើម្បីដាក់លិខិតមួយ​ជូនគណៈគ្រប់គ្រង​សណ្ឋាគារ ឲ្យពិចារណា​បញ្ចប់​ការ​ថ្វាយបង្គំ និងដករូបចម្លាក់គ្រូកៃកែវចេញពីតំបន់ សម្រាប់​សន្តិភាពនៃចិត្ត និង​សីលធម៌​របស់ប្រជាជន​ទាំងអស់។  លោក​បណ្ឌិត​បាន​និយាយ​អំពីនិន្នាការសង្គមដែលរងការ​រិះគន់អំពីប្រវត្តិ និងប្រភពដើម​នៃ​រូបចម្លាក់​ដោយ​លើក​ពីគោលការណ៍​ព្រះពុទ្ធសាសនាក្នុងការថ្វាយបង្គំអ្វី​ក៏ដោយត្រូវតែ​មាន​ហេតុនិង​ផល ឬអព្ភូតហេតុផ្សេងៗ។ ចំពោះ​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​អាទិទេព​វិញ​ ចាត់​ទុក​ថា​មិន​ខុស​នឹង​គោល​ការណ៍​ទេ។ ប៉ុន្តែត្រូវតែមានឯកសារ​យោង។  ជាពិសេស ប្រសិនបើជំនឿបែបនេះ​ត្រូវបាន​ដោះលែង ពីមួយជំនាន់ទៅមួយជំនាន់ នោះ​ក្មេង​ជំនាន់​ក្រោយ​នឹង​ថ្វាយបង្គំ​ដោយ​គ្មានហេតុផល ដោយសារតែមើលឃើញសំណាងល្អ វាអាចប៉ះពាល់ដល់ព្រះពុទ្ធសាសនា។ ព្រោះ​ព្រះពុទ្ធ​ទ្រង់​បង្រៀន​ថា ការ​ថ្វាយបង្គំ​បុគ្គល​ដែល​គួរ​ថ្វាយបង្គំ គឺ​ជា​បុណ្យ​ដ៏​ប្រសើរ ។ ដូច្នេះ ព្រះត្រៃបិដក គួរជាទីពឹងជ្រករបស់​ពុទ្ធសាសនិកជន។  យ៉ាងណាមិញ នៅក្នុងថ្លែងការណ៍ក៏បាន​បញ្ជាក់​ថា​​ ការ​នាំ​យក​រូប​ចម្លាក់​ចម្លែក និង​គួរ​ឲ្យ​ភ័យ​ខ្លាច​មក​ថ្វាយ​បង្គំ​ជា​វត្ថុ​ពិសិដ្ឋ ខណៈពេលដែលយើងមិនអាច​កំណត់​អត្តសញ្ញាណថាជា​សត្វចម្លែកឬបិសាច។ ដែលនេះ​មិនស្របនឹង​អាទិទេពក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនា។ ដូចបានរៀបរាប់ ព្រះពុទ្ធសាសនាមាន​គោល​លទ្ធិ​ដែលមនុស្សគ្រប់រូបគួរ​ប្រកាន់ខ្ជាប់ និង​បដិបត្តិ គឺការថ្វាយបង្គំទីសក្ការ ដូចជា​ព្រះ​រតនត្រ័យ​របស់​ព្រះបិតាជាដើម។ ចំណែកគ្រូកៃកែវ ទោះ​បី​ជា​មាន​ឥទ្ធិ​បែប​ណា​ក៏​ដោយ ប៉ុន្តែវាស្ថិត​នៅ​ក្នុងសភាព​ទាប​ជាង​មនុស្ស។  លើសពីនេះទៀតដែរ ខាងអ្នកកាន់ព្រះពុទ្ធសាសនាក៏បញ្ជាក់ច្បាស់ៗថា គួរ​តែ​ធ្វើពិធី​បូជា​ដើម្បី​សុំ​ការ​អភ័យទោស​ចំពោះ​ព្រះ​ត្រៃបិដក និងព្រហ្ម​ជា​ទេវ​ដ៏​ខ្ពង់ខ្ពស់​មាន​ទេវៈ​ធំ​ទាំង​៤ ហើយ​លែង​ផ្តោត​លើ​ការ​ថ្វាយបង្គំ​រូបនេះ​តទៅទៀត​។ ដោយនិមន្តព្រះសង្ឃសូត្រមន្ត ព្រោះ​ពួកគេ​បារម្ភ​ខ្លាច​ខ្មោច ឬ​រឿង​អាក្រក់​ដែល​មក​សណ្ឋិត​ក្នុង​រូបចម្លាក់​នេះ។  ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយ​ រដ្ឋបាលក្រុងបាងកក ក៏បាន​ពិភាក្សានិង​សន្និដ្ឋាន​ថា បញ្ហានេះគួរផ្គាប់ចិត្ត​ភាគី​ទាំង​សងខាង ចំពោះ​អ្នកដែលចូលចិត្តនិងមិនចូលចិត្ត ដោយត្រូវមានដំណោះស្រាយ​ធ្វើដំបូលដើម្បីបិទបាំង​តែអ្នកដែលចូលចិត្ត និង​ជឿមកថ្វាយបង្គំប៉ុណ្ណោះ៕  សម្រួលដោយ  ទៀង  បុណ្ណរី

អត្ថបទដែលជាប់ទាក់ទង